Гадаад хэлний боловсролын салбарт нэвтэрч буй нэр томьёоны орчуулгын асуудалд

Translation issues of new terms introduced in the foreign language education

Authors

  • Sainbilegt D. МУИС, ШУС, Хүмүүнлэгийн Ухааны Салбар, Ази судлалын тэнхим
  • Bat-Uchral G. МУИС, ШУС, Хүмүүнлэгийн Ухааны Салбар, Европ судлалын тэнхим

DOI:

https://doi.org/10.22353/MJFLC2015118

Keywords:

нэр томьёо оноох зарчим, гадаад хэлний боловсрол, мэргэжлийн толь бичиг, нэр томьёоны орчуулга

Abstract

In this article, we made an attempt to do a comparative analysis on the tradition to translate, to correspond terms and study principles about scientific research.  We considered issues on the new terms introduced in the foreign language education, their meaning, usage and translation correspondence. In the foreign language education, new terms have been introduced constantly as this sector is related to linguistics and psychology and ICT has been developing rapidly. There are a few inter-sectoral terms, which are translated with various connotations and are not adequately translate at the moment. Therefore, we aimed to analyze opportunities to work on making their meanings, concepts and translation into Mongolian language more precise as well as to suggest our own versions for translation of some terms. 

References

Монгол хэлээр:

Алтанцэцэг Л., Дэлгэрмаа Ж., Боловсролын нэр томъёоны англи-монгол товч толь,УБ., 2004.

Батмөнх Ц., Эрдэнэмаам С., Гадаад хэл заах онол, арга зүй, УБ., 2014.

Бор Б., Сурган хүмүүжүүлэх зүйн нэр томьёо, ШУА, Улсын нэр томьёоны комиссын мэдээ, № 57, УБ., 1964.

Буяннэмэх Г., Хэлшинжлэлийн нэр томьёоны товч толь (франц-монгол-орос), УБ., 2004.

Ванчигсүрэн Д., Энхтүвшин Б., Боловсрол судлалын ухагдахууны товч тайлбар толь /орос-монгол-англи/, УБ., 1994.

Гэрэлмаа Г., нар, Монгол нэр томьёо судлалын товчоон, УБ., 2014.

Гэрэлмаа Г., Өнөржаргал Г., Нэр томьёо судлалын өгүүллүүд, УБ., 2014.

Дуглас Браун, Хэл сурах сургах зарчим, УБ., 2014.

Зээнямбуу Ч., Базаррагчаа М., Хэлшинжлэлийн нэр томьёоны тайлбар толь, УБ., 2014.

Лхагвасүрэн Д., Багшийн хөгжил, ур чадварыг үнэлэх арга зүй хэмээх гарын авлагын хавсралт Боловсрол судлалын ухагдахууны товч толь /англи-орос-монгол/, УБ., 2009.

Монголын Нээлттэй Нийгэм Хүрээлэн (Соросын Сан), Боловсролын үнэлгээний нэр томъёоны тайлбар толь /англи-монгол/, УБ., 2003.

Мөнхцэцэг Н., Шинэбаяр О., Монгол нэр томьёо судлал-90, УБ., 2014.

Нансалмаа Н., Долгор С., Танихуйн хэлшинжлэл, УБ., 2014.

Равдан Э., Европын олон хэлний суурь хөтөлбөр: сурах, сургах, үнэлэх, УБ., 2012.

Равдан Э., Хэрэглээний хэл шинжлэл (хэл сурахуйн онол), УБ., 2013.

Санжжав Д., Сэтгэл судлалын нэр томьёо, ШУА, Улсын нэр томьёоны комиссын мэдээ, № 58, УБ., 1964.

Төмөртогоо Д., Хэлшинжлэлийн нэр томьёоны хураангуй толь, УБ., 2004.

Щукин А. Н., Гадаад хэлний сургалт (онол-практик), УБ., 2014.

Энхбат Д., Хэл шинжлэлийн англи-орос-монгол толь бичиг, УБ., 2003.

Англи хэлээр

John W. Collins, Nancy Patricia O'Brien , The Greenwood Dictionary of Education, USA., 2003.

Macmillan Reference Library, Encyclopedia of Education, Second edition, USA., 2002.

Peter Gordon, Denis Lawton, Dictionary of British Education, London, 2004.

Solaiman Ali, Dictionary of Education: Language of Teaching and Learning, USA., 2007.

Susan Wallace, Oxford Dictionary of Education, Oxford, 2009.

Орос хэлээр :

Колесникова И. Л., Долгина О. А., Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков, Cambridge University Press, Санкт-Петербург, 2001.

Колесникова И. А., Основы андрагогики, Москва ACADEMA, 2007.

Published

2023-04-26

How to Cite

D., S., & G., B.-U. (2023). Гадаад хэлний боловсролын салбарт нэвтэрч буй нэр томьёоны орчуулгын асуудалд: Translation issues of new terms introduced in the foreign language education. Mongolian Journal of Foreign Languages and Cultures, 19(430), 173–179. https://doi.org/10.22353/MJFLC2015118

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>