Гадаад хэлний мэргэжлийн суурь хичээлийн хөтөлбөрийг шинэчлэн боловсруулах төслийн зарим дүнгээс

The some results of curriculum development on major subjects of foreign languages

Authors

  • Sainbilegt D. МУИС, ШУС, Хүмүүнлэгийн Ухааны Салбар, Ази судлалын тэнхим

DOI:

https://doi.org/10.22353/MJFLC2014101

Keywords:

Профессорын багийн төсөл, гадаад хэл, хичээлийн хөтөлбөр, хөтөлбөрийн стандарт

Abstract

Энэ өгүүлэлд МУИС-ийн профессорын багийн суурь зардлыг дэмжих бодлогын хүрээнд Боловсрол судлал-Гадаад хэл заах аргазүйн профессорын багаас хэрэгжүүлж байгаа гадаад хэлний мэргэжлийн суурь хичээлийн хөтөлбөрийг шинэчлэн боловсруулах төслийн зарим үр дүнг авч үзлээ. Төслийн хүрээнд өрнө дорнын 7 орны их дээд сургуулийн 20 хөтөлбөр, Монголын 8 их сургуулийн гадаад хэлний мэргэжлийн 40 хөтөлбөр, 5 их сургуулийн гадаад хэлний мэргэжлийн бус 6 хөтөлбөрт дүн шинжилгээ хийснээс гадна Монголын 11 их дээд сургуулийн 188 багш, 8 их сургуулийн 1431 оюутнаас сэтгэл ханамжийн судалгаа авч дүнг тооцон гаргалаа. Төслийн үр дүнд МУИС-ийн өрнө дорнын 8 гадаад хэлний хичээлийн хөтөлбөрийн загварыг шинэчилж, гадаад хэлний мэргэжлийн суурь хичээлийн хөтөлбөрийн стандарт боловсруулна.

Aim of this article is to present some results of a project which tries to newly develop major subjects of foreign language curriculum, being implemented by professors’ team of Foreign Language Education within the frames of a policy to promote ground expenses of professors’ team in NUM. In the scope of the project, analyses were made to 20 curriculums of the universities and institutes from 7 western and eastern countries; 40 curriculums of majoring foreign language in Mongolian 8 state universities and 6 curriculums of non-majoring foreign language, as well as satisfaction survey results which carried out among 188 lecturers of 11 universities and institutes of Mongolia and 1,431 students of 8 universities, were finalized. In the results of the project, 8 foreign language curriculum of NUM will be renovated and major subjects of foreign language curriculum standards will be developed as well.

References

Батринчин П., Дээд боловсролын агуулга дахь гадаад хэлний төрийн бодлого, Гадаад хэл соёл судлал сэтгүүлийн 314-р дугаар, 160~161-р тал, 2009.

Буяннэмэх Г., Сайнбилэгт Д., Их дээд сургуулийн гадаад хэлний сургалтын хөтөлбөрийн агуулгын стандартын асуудалд, МУИС-аас зохион байгуулсан “Монголын гадаад хэлний сургалт судалгааны өнөөгийн байдал, цаашдын чиг хандлага” ЭШБХ-ын эмхэтгэл, 47~55-р тал, 2013.

Даваа Ж., Их дээд сургуулийн сургалтын шинэчлэлд тулгуурласан хөтөлбөр, төлөвлөгөө боловсруулах асуудалд, МУИС-аас зохион байгуулсан “Монголын гадаад хэлний сургалт судалгааны өнөөгийн байдал, цаашдын чиг хандлага” ЭШБХ-ын эмхэтгэл, 14~25-р тал, 2013.

Доёд У., Бурмаа., Нэргүй Н., Киррикюлим хөгжлийн чиг хандлага-Прагматик сургалтын хөгжлийн стратеги, Сургууль соёлын хөгжлийн шинэ чиг хандлага, УБ., Соёмбо принт, 26-34, 2008.

Долгор С., Европын гадаад хэл сургалтын суурь хөтөлбөр (CEFR)-ийн хэрэгжилт-Япон улсын жишээгээр, “Их дээд сургуулийн гадаад хэлний сургалтын агуулга, арга зүй” сэдэвт зөвлөгөөн семинарын эмхтгэл, Хангай дээд сургууль, 2012.

Дэлгэрэхцэцэг Ц., Наранчимэг Б., Одцэцэг Я., Монгол улсын их дээд сургуулийн гадаад хэлний сургалтын хөтөлбөрийн өнөөгийн байдал, МУИС-аас зохион байгуулсан “Монголын гадаад хэлний сургалт судалгааны өнөөгийн байдал, цаашдын чиг хандлага” ЭШБХ-ын эмхэтгэл, 137~154-р тал, 2013.

Золзаяа Б., Франц хэлний анхан шатны сургалтын сурах бичиг зохиож, туршсан үр дүн /ЕБС-ийн VI-VII ангийн жишээгээр/, Боловсрол судлалын доктор /Ph.D/ зэрэг горилсон нэг сэдэвт бүтээл, 2009.

Мира Н., Англи хэлний боловсролын өнөөгийн байдлын судалгааны үр дүн, цаашдын төлөв байдал, МУИС-ийн ГХСС-ийн ЭШБ 314 (13), 165~172-р тал, 2009.

Одонтуяа М., Европын олон хэлний суурь хөтөлбөрийн агуулга, ач холбогдол. “Их дээд сургуулийн гадаад хэлний сургалтын агуулга, арга зүй” сэдэвт зөвлөгөөн семинарын эмхтгэл, Хангай дээд сургууль, 2012 он.

Одонтуяа М., Бат-Учрал Г., Өрнө, дорнын их дээд сургуулийн гадаад хэлний сургалтын хөтөлбөрийн харьцуулсан дүн шинжилгээ, МУИС-аас зохион байгуулсан “Монголын гадаад хэлний сургалт судалгааны өнөөгийн байдал, цаашдын чиг хандлага” ЭШБХ-ын эмхэтгэл, 41~47-р тал, 2013 он.

Равдан Э., нарын хөрвүүлэг, Европын олон хэлний суурь хөтөлбөр: Сурах, сургах, үнэлгээ (Common European Framework of Reference for languages: Learning, Teaching, Assessment), УБ., Удам соёл хэвлэлийн газар, 2012 он.

Сайнбилэгт Д., Мөнхбат О., бусад, БНСУ болон солонгосчуудын талаарх монголчуудын санал бодол. судалгааны тайлан, 2011 он.

Сэлэнгэмөрөн Ч., Европын олон хэлний суурь хөтөлбөрт тусгасан үнэлгээний арга хэлбэрийг гадаад хэлний сургалтын үнэлгээнд нэвтрүүлэхэд анхаарах асуудлууд (МУИС-ийн ГХСС-ийн жишээн дээр), “Гадаад хэл заах аргазүйн шинэчлэлийн асуудал” сэдэвт ОУЭШХ-ын эмхтгэл, Дотоод хэргийн их сургууль, 2012 он.

Тунгалаг Ж., Сургалтын хөтөлбөрийн магадлан итгэмжлэл, МУИС-аас зохион байгуулсан “Монголын гадаад хэлний сургалт судалгааны өнөөгийн байдал, цаашдын чиг хандлага” ЭШБХ-ын эмхэтгэл, 25~31-р тал, 2013 он.

Brown J. D., The Elements of Language Curriculum-A systematic Approach to Program Development, University of Hawaii at Manoa, Heinle&Heinle publishers, 1995.

МУИС, ГХСС, МУИС, Гадаад хэл соёлын сургуулийн түүхэн товчоон, 8~12-р тал, 2010.

БСШУЯ, Гадаад хэлний боловсролын стандартын зөвлөмж, 2004.

Downloads

Published

2023-05-02

How to Cite

D., S. (2023). Гадаад хэлний мэргэжлийн суурь хичээлийн хөтөлбөрийг шинэчлэн боловсруулах төслийн зарим дүнгээс: The some results of curriculum development on major subjects of foreign languages. Mongolian Journal of Foreign Languages and Cultures, 18(410), 9–26. https://doi.org/10.22353/MJFLC2014101