CDIO стандарт, арга зүйг гадаад хэл судлалын мэргэжлийн хөтөлбөрт нэвтрүүлэх асуудалд

A Case Study on CDIO Standard and CEFR for the Undergraduate Programs in Mongolia

Authors

  • Bat-Uchral G. МУИС, ШУС, Хүмүүнлэгийн Ухааны Салбар, Европ судлалын тэнхим
  • Sainbilegt D. МУИС, ШУС, Хүмүүнлэгийн Ухааны Салбар, Ази судлалын тэнхим

DOI:

https://doi.org/10.22353/MJFLC2018112

Keywords:

үр дүнд суурилсан боловсрол, CDIO стандарт, арга зүй, Европын олон хэлний суурь хөтөлбөр, чадамж, үнэлгээ, мэргэжлийн хөтөлбөр

Abstract

In the modern era, people are considering that whether the curriculum of universities are focused on the necessary skills for real life or not. Thus, some traditional methods and curriculum contents in the curriculum of universities should be changed and developed permanently. Because of this, educators are beginning to implement outcome-based education after analyzing its basic principles, implementation opportunities and difficulties. Recently, the experience and experimentation of the outcome-based education and its standard and methodologies have been introduced into the curriculum for undergraduate engineering and technology programs. The insufficient number of research conducted on how the standard and methods have been correlating to the curriculum of humanities has been taken into consideration. In the present article some concepts of the Common European Framework and the CDIO standard and methodologies have been compared as well as the analysis on the relevant curriculum has been made.

References

Монгол хэлээр:

Ариунболор Д., Мядагмаа Р., ..., нар, (2017), Сургалтын явцын үнэлгээг шинэчлэх, сургалтын хөтөлбөрт нэгдсэн үнэлгээ хийх арга зүйн зөвлөмж, УБ., Мөнхийн үсэг хэвлэлийн газар.

Буяннэмэх Г., Сайнбилэгт Д., Дэлгэрэхцэцэг Ц. (2016), Гадаад хэлний сургалтын агуулгын зөвлөмж, УБ., Удам соёл хэвлэлийн газар.

Булгантамир С., Бат-Учрал Г., Азийн зарим орны их, дээд сургуулийн гадаад хэлний хөтөлбөрт хийсэн дүн шинжилгээ, УБ., 2017. Европ судлал, ОУЭШХ.

Дэлгэрэхцэцэг Ц., Наранчимэг Б., Одцэцэг Я., Монгол улсын их, дээд сургуулийн гадаад хэлний сургалтын хөтөлбөрийн харьцуулсан судалгаа, “Гадаад хэл соёл судлал”, МУИС, ШУС, ХУС- ын, ЭШБ, 2014, № 410 (18).

Дэлгэрэхцэцэг Ц., Бат-Учрал Г., Гадаад хэлний сургалтын үнэлгээнд хийсэн дүн шинжилгээ/МУИС-ийн жишээгээр/, ГХСС, ЭШБ, УБ., 2012, Дугаар 363 (16)

Монгол улсын стандарт, Мэргэжлийн боловсрол, сургалт, УБ., 2015 он.

Монгол улсын хууль, Мэргэжлийн боловсрол, сургалтын тухай хууль, УБ., 2009 он.

Монгол улсын хөдөлмөрийн сайдын тушаал, Чадамжид суурилсан сургалтын хөтөлбөрийн загвар батлах тухай, УБ., 2015 он, № А/197.

Равдан Э. (2012), Европын олон хэлний сургалтын суурь хөтөлбөр: сурах, сургах, үнэлэх, УБ., Удам соёл хэвлэлийн газар.

Сайнбилэгт Д., Гадаад хэлний мэргэжлийн суурь хичээлийн хөтөлбөрийг шинэчлэн боловсруулах төслийн зарим дүнгээс, “Гадаад хэл соёл судлал”, МУИС, ШУС, ХУС-ын,, ЭШБ, 2014, № 410 (18).

Солонгос судлалын бакалаврын зэрэг олгох хөтөлбөрийг магадлан итгэмжлүүлэх өөрийн үнэлгээний тайлан, МУИС, ГХСС, УБ., 2013 он.

Сургалт, CDIO системийн арга зүйн танилцуулга, Дээд боловсролын шинэчлэлийн төсөл, УБ., 2015 он.

Үр дүнд суурилсан боловсрол, ЭШХ-ын эмхэтгэл, №3, УБ., 2017 он.

Үр дүнд суурилсан боловсрол, CDIO стандарт, арга зүйн сургалт, УБ., 2016 он.

Энхтуяа Т., Нармандах Д. (2015), Ажил мэргэжлийн лавлах, УБ.

Эрдэнэхүү Н., Нямсүрэн П., нар (2017) Хөтөлбөрийн боловсролын зорилго, зорилтууд, суралцахуйг үр дүнгүүдийг тодорхойлох арга зүйн зөвлөмж, УБ.

Англи хэлээр:

Common European Framework of Reference For Languages: Learning, Teaching, Assessment, Cambridge press, 2001. Strasbourg

Khaleel Bader Bataineh, Mahshad Tasnimi, Competency-Based Language Teaching, Express, International Journal of Multi Disciplinary Research, 2014, Vol. I, Issue 7.

Цахим эх сурвалж

http://mfeldstein.com/cbe-an-updated-primer-for-todays-online-market/

http://www.huffingtonpost.com/dr-robert-mendenhall/competency-based-learning-_b_1855374.html

Published

2023-03-02

How to Cite

G., B.-U., & D., S. (2023). CDIO стандарт, арга зүйг гадаад хэл судлалын мэргэжлийн хөтөлбөрт нэвтрүүлэх асуудалд: A Case Study on CDIO Standard and CEFR for the Undergraduate Programs in Mongolia. Mongolian Journal of Foreign Languages and Cultures, 22(484), 95–107. https://doi.org/10.22353/MJFLC2018112

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>