Англи хэлний сорилгод түгээмэл хэрэглэгдэж буй зарим хэв шинжийн тухайд

About the Advantage and Disadvantage of the Multiple-Choice and Gap Filling Test Items

Authors

  • Oyunsuren Ts. МУИС, ШУС, Хүмүүнлэгийн Ухааны Салбар, Их Британи, Америк судлалын тэнхим

DOI:

https://doi.org/10.22353/MJFLC2014119

Keywords:

зорилго, хэв шинж, давтамж, SPSS програм, түвшин, параллель арга, давуу тал, сул тал

Abstract

Энэхүү өгүүлэлд  сорилгын даалгаврын түгээмэл хэв шинжийн төлөөлөл болох олон хувилбарт хэв шинж, нөхөж бичих хэв шинжийн давуу болон сул талыг  тогтоох зорилготой хийгдсэн судалгааны талаар товч өгүүлсэн болно. Энэ өгүүллийг сорилгын олон хэв шинжийн болон сургалтын үр дүнгийн судалгаан дээр үндэслэн бичив. 

This is a brief article about research which was conducted in order to define the advantage and disadvantage of using the multiple choice and gap-filling test items. Test methods are used to construct tests but are not in themselves tests. As a general rule it is best to assess by a variety of test items. If we do so, the validity, reliability and efficiency of the language testing will be adequate.

References

Carter Easton, Ash. A Book for IELTS. Intelligence, England:1999, Total pages 216.

Heaton J.B., Writing English Language Tests, Addison Wesley. Longman Limited, The USA: Total pages 192.

Judy Garbon-Sprenger, Philip Prowse. Shine Student’s Book-3. Macmillan Heinemann Press, Great Britain: 2000. Total pages 95.

Roy Norris, Ready For First Certificate, Macmillan Heinemann, Spain: 2001. Total pages 126.

Sally Burgess, Richard Acklam, First Certificate Gold Exam Maximiser, Pearson Education Limited, England: 2000. Total pages 159.

Vanessa Jakeman, Clare McDowell, IELTS Practice Tests-Plus, Pearson Education Limited, England: 2001. Total pages 144.

Published

2023-05-03

How to Cite

Ts., O. (2023). Англи хэлний сорилгод түгээмэл хэрэглэгдэж буй зарим хэв шинжийн тухайд: About the Advantage and Disadvantage of the Multiple-Choice and Gap Filling Test Items. Mongolian Journal of Foreign Languages and Cultures, 18(410), 133–136. https://doi.org/10.22353/MJFLC2014119

Most read articles by the same author(s)