Хэрэглээний хэл шинжлэлийн судлахуун, хөгжлийн тойм, хамаарах хүрээ, шинэ хандлага

Objectives, outline of Development, scope and Perspective of Applied Linguistics

Authors

  • Ravdan E. МУИС, Зөвлөх профессор
  • Odontuya M. МУИС, ШУС, Хүмүүнлэгийн Ухааны Салбар, Европ судлалын тэнхим

DOI:

https://doi.org/10.22353/MJFLC2013112

Keywords:

ХХШ, хэл эзэмшихүй, анхдагч, хоѐрдогч хэл эзэмшихүй, хэлэхүйн чадвар, сэтгэц хэл шинжлэл, эх хэлний боловсрол, хэлний боловсрол ба стандарт, хоѐр дахь хэл/гадаад хэл сургахуй, багшийн хөгжил, олон хэлт нийгмийн хэл ба боловсрол, хэл сурахуй болон боловсролын технологи, хэлний үнэлгээ, дүгнэлт, шалгалт, орчуулахуй, хэлмэрчлэхүй, хэлний зуучлал, хэл ба эрхзүйн/шүүхийн хэл шинжлэл, нийгэм хэл шинжлэл, хэлний бодлого, төлөвлөлт, хос хэл болон олон хэлний үзэл, соёл хоорондын харилцаа, хэл ба идеологи, хэл соёл ба нийгэмших, хэл ба технологи

Abstract

ХХШ-ийн судлахуун, хөгжлийн тойм, хамаарах хүрээ,   шинэ   хандлагыг тоймлон авч үзэв.

Here we discussed the study field of applied linguistics, development outline, scope and new approach.

References

Carter,B. (2004) Applied Linguistics as a Social Science, London and New York: Continuum

Crain, C., Lillo-Martin, D., (2004) An Introduction to Linguistic Theory and Language Acquisition, Blackwell Publishing

Davies.А., (2007) An introduction to applied linguistics: from practice to theory. Edinburgh: The Edinburgh University Press, Second Edition

Davies, A., Elder,C.,(eds.)(2004)The Handbook of Applied Linguistics Oxford: Blackwell,

Egbert J. E., Hanson-Smith, E. (eds) (1999) CALL Environments: Research, Practice, Critical ussues. Alexandria, VA: TESOL товхимол, энэ номын зохих бүлгээс дэлгэрэнгүй үзнэ үү.

Ellis, N. C. Reflectons on Frequency Effects in Language Processing: A Review with implactions for Theories of Implicit and Explicit Language Acquisition. Studies in Second Language,24

General Service List of English Words

Hallidyay.M.A.K. (1973) Language as Social Semiotic. London: Edward Arnold

Hymes, D (1972) On communicative competence: in Pride, J.B., Holmes, J. (eds) Sociolinguistics. Selected Readings. Harmondsworth: Penguin Books: 269-293)

Kaplan.R, Baldauf. R, (2005) Language-in-educational policy and planning: in E. Hinkel (ed.) Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning, Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates Inc., pp.1013-34 Krashen, S (1982) Principles and Practice in Second Language Acquisition. Oxford: Pergamon

Labov, W. (1970) The study of Language in its Social Context Studium Genenale 23, pp.30-87)

Littlewood, W. (1981) Communicative Language Teaching: In Introduction. Cambridge: Cambridge University Press

Littlewood, W. (1996) Autonomy: an autonomy and framework. System 24: 427-435.

Wenden, A. (1991) Learner Strategies for Learner Autonomy Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

McCarthy, M., Carter, R. (1997) Written and Spoken Vocabulary: in Schmitt, N., McCarthy, M. (eds.) Vocabulary: Description, Acquisition, and Pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press

Messick, S (1989) Validity. In Linn, R (ed.). Educational Measurement (third edition). New York: Macmillan; р.13- 103)

Naiman, N, Előhlich, M, Stern, H.H., Todesco, A. (1978) The Good Language Learner. Research in Education Series 7, Toronto, Ontario: Ontario Institute for Studies in Education

Oxford, R.L.(1990) Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. Boston, MA: Newbury House

Schitt, N (2000:17) Vocabulary in LanguageTeaching. Cambridge: Cambridge University Press Schmitt, N (2002) An introduction to applied linguistics, New York: Oxford University Press Sinclair, J.(1996) The Search for Unites of Meaning. Textus IX:75-106 дэлгэрэнгүй үзнэ үү.

Spolsky, B (1999) ‗General Introduction: the field of educational linguistics‘, in Bernard Spolsky (ed.), Concise Encyclopedia of Educational Linguistics, Oxford: Pergamon Press, pp.1-6

Tarone, E. (1979). Interlanguage as chameleon, Language Learning 29, pp. 181-192

van Ek, J.A. (1976) The Threshold Level for Modern Language Learning in Schools. Council of Europe, L.: Longman)

Widdowson (2005) Applied Linguistics, interdisciplinarity and disparate realities‘in P. Bruthiaux (ed.) Directions in Applied Linguistics, Clevedon: Multilingual Matters:12-25)

А Review of ‗Verbal Behavior‘ by B.F. Skinner. Language 35:26-58) Э. Равдан. ―Орчин цагийн хэл шинжлэлийн үүд‖, УБ., 2005

Э. Равдан. АНУ: Гадаад хэлний бодлого, XXI зууны чиг хандлага, сургалтын хөтөлбөрүүд (МУИС, Гадаад хэл соѐлын сургууль), УБ., 2011.

Э.Равдан. Европын олон хэлний суурь хөтөлбөр: Сурах, Сургах, Үнэлэх, англи эхээс нь монголчилсон Э. Равдан (МУИС, Гадаад хэл соѐлын сургууль), УБ., 2011.

Published

2023-05-03

How to Cite

E., R., & M., O. (2023). Хэрэглээний хэл шинжлэлийн судлахуун, хөгжлийн тойм, хамаарах хүрээ, шинэ хандлага: Objectives, outline of Development, scope and Perspective of Applied Linguistics. Mongolian Journal of Foreign Languages and Cultures, 17(387), 94–107. https://doi.org/10.22353/MJFLC2013112