Германы соёлын түүх /1945 -1949/
Cultural history of Germany /1945 -1949/
DOI:
https://doi.org/10.22353/MJFLC2014127Keywords:
герман соёл, радио, сонин сэтгүүл, театр, уран зохиол, кино урлаг, кино театр, хөгжим, дизайн, спортAbstract
Сүүлийн хэдэн арван жилд германд соёлын нийгмийн ач холбогдол бусад хөгжингүй улсын адил асар ихээр нэмэгдэж байгаа[1]-г дараах хэдэн жишээнээс харж болохоор байна. 800.000 гаруй урлаг соёлын салбарт ажиллагсад нийгэмд соёлыг түгээж байхаас гадна олон сая герман иргэд хөгжмийн, драмын, мөн спортын холбоо, клуб зэрэгт хамрагдаж, хүн амын дийлэнх нь сонин хэвлэлийг өдөр тутам захиалан уншиж, мэдээллийн хэрэгслүүдийг өдөр тутмын амьдралдаа нэвтрүүлж, дэлхий нийтийг хамарсан харилцаа холбооны сүлжээнд хамрагдсан байна. Үүнийг түүхийн хуудаснаас үзвэл дэлхийн хоёрдугаар дайн дууссаны дараах 1945 онд Герман орон Зөвлөлтийн, Францын, Английн болон Америкийн хэсэгт хуваагдаж, улмаар 1949 онд Холбооны Бүгд Найрамдах Герман Улс байгуулагдах хүртэл материаллаг болон соёлын өлсгөлөн, хомсдолд оржээ. Энэ хугацаанд радио, сонин сэтгүүл, театр, кино, кино театр зэрэг нь соёлын гол дамжуулагч болж, германчуудын нийгэм, соёлын амьдрал эдгээрээс ихээхэн хамааралтай болсон бөгөөд энэ хэв маяг өнөөг хүртэл хэвээр үлджээ.[2] Судлаач үүний талаар орчин үеийн түүхчдийн[3] бүтээлд тулгуурлан гаргахыг хичээв. Дайны дараах үеэс эхлэн дээрх зүйлс ямар нэг байдлаар өнөөгийн герман дахь нийгэм, соёлын амьдралын өдөр тутмын хэв маяг болсон гэж үзэж байна.
In more than 60 years of peace developed cultural life in Germany a variety, as they barely knew a previous era. Whether elitist or popular has never been even computer games taken from us as seriously as today literature, film, art, music, architecture, design, sports. Since the beginning after the war is now almost more historical distance, it's time to track down cultural continuities and discontinuities and to explain - also in view of the years of division.
References
Alexander Badenoch, Making Sunday what it actually should be: Sunday Radio Programming journal of film, Radio and television, Jg. 25, 2005, S.577-598; ders., Time Consuming: Women’s Radio and the Reconstruction of National Narratives in Western Germany 1945-1948, in: German History, Bd. 25, 2007
Alexander Harbord Mitscherlich (1908-1982) германы эмч, сэтгэл судлаач, зохиолч “Auf dem Weg zur vaterlosen Gesellschft”, 1969
Deutscher Bundestag, Kultur in Deutschland. Schlussbericht der Enquete-Kommission des deutschen Bundestags, Regensburg 2008
Deutsches Rundfunkarchiv Der Neubeginn des Rundfunks in Berlin 1945, Potsdam 1995. S.37
Glaser, Kulturgeschichte, Bd. 1
Hans A. Rümelin (Hg.), So lebten wir ... Ein Querschnitt durch 1947, Stuttgart 1997
Kurt Grobecker u.a., mehr als ein Haufen Steine, Hamburg 1945-1949, Hamburg 1981
Norddeutscher Verleger- und Buchhändlerverband e.V (Hg.), als der Krieg zu Ende war ... Ein Lesebuch vom Neubeginn in Hamburg und Schleswig-Holstein, Hamburg 1985
Peter Burke, Was ist Kulturgeschichte?, Frankfurt/M. 2005, S.86
Reinhard Wittmann, Geschichte des deutschen Buchhandels , München 1999, S.406 ff.; Vgl. Glaser, Kulturgeschichte, Bd. 1, S.218 ff.; vgl. Hermann Gieselbusch/Dirk Moldenhauer/Uwe Naumann/Michael Töteberg, 100 Jahre Rowohlt. Eine illustrierte Chronik, Reinbek 2008, S.139 ff.
Schivelbusch, Vorhang, S. 201 ff. Es gibt mittlerweile Dutzende von teilweise opulent ausgestatteten Dokumentationen zur Geschichte der DEFA.
Waldemer Krönig/Klaus Dieter Müller, Nachkriegssemester. Studium in Kriegs- und Nachkriegszeit, Stuttgart, 1990
Zit. nach Andreas Bootz, Kultur in Bielefeld 1945-1960, Bielefeld 1993
Zit. nach Glaser, Kulturgeschichte, Bd. 1; zur Entwicklung des Kabaretts s. Kapitel II.2
http://www.wuv.de/medien/der Deutsche hört viel Radio