Ярих чадварыг эзэмшүүлэх сургалтын сургах зүйн зарим асуудал
Some pedagogical issues on improving the skill of speaking
DOI:
https://doi.org/10.22353/MJFLC2014120Keywords:
ярих чадвар, бодит чадвар, үндсэн түвшин, нарийвчилсан түвшин, түвшин тогтоох, OPI аргаAbstract
Хүмүүсийн харилцааны хэрэглүүр болох хэл ярианы туслалцаатайгаар нийгэм оршин тогтнож чадна. [6:45] Харилцан бие биеэ ойлгох, санаа бодлоо илэрхийлэх үйлийн үр дүнд хүний хийсэн аливаа үйл ажиллагаа нийгмийн учир холбогдолтой байдаг. Иймд гадаад хэл сурч буй хүн юуны өмнө харилцаж сурах шаардлагатай бөгөөд энэ нь хэлэхүйн дөрвөн чадвар (сонсох, ярих, унших, бичих)-ын нэг болох ярих чадварыг хөгжүүлэх асуудалтай нягт холбоотой. Бид энэхүү өгүүлэлд гадаад хэл суралцагсдын ярих чадварын түвшинг нарийн судалж мэдэх нь ярианы чадвар эзэмшүүлэх сургалтыг удирдан зохион байгуулахад чухал үзүүлэлт болох талаар авч үзсэн болно. Түүнчлэн манай их, дээд сургуулиудын япон хэлний багш, оюутнуудаас авсан санал асуулгын дүнд тулгуурлан яриа дадлагын хичээлийн өнөөгийн байдалд дүн шинжилгээ хийн, цаашид ямар асуудлыг анхаарах талаар судалгаа хийхийг зорилоо.
Society can exist with the help of communication of human language [2:45]. It is the result of any activities of person including the exchange the ideas, opinions and understanding to each other that have social importance. A learner of foreign language should be required to communicate and improve the speaking skill which is one of four skills (speaking, listening, reading and writing). In this paper, we discuss the detailed study on the Japanese speaking classes that would be principle indication of teaching the language. Based on the result of the questionnaire among the students and teachers of higher institutions of Mongolia, we made analysis on current situations of Japanese speaking classes and what further researches need to be done.
References
Батмөнх Ц., Гадаад хэлээр ярьж сургах онол, арга зүй, УБ., 2008.
Даваа Ж., Сурган хүмүүжүүлэх зүй, УБ., 2012.
Нямжав Д., Нарантуяа Н., Гадаад хэл заах арга зүйн онол, хэрэглээ, УБ., 2011.
Отгоннасан В., Социологийн судалгааны үндсэн аргууд, УБ., 2005.
Сорокин Н А., Дидактика, Москва., 1974.
Хүү Д., Монгол хэл, яриа, УБ., 2010.
国際交流基金 (2007).『話すことを教える』日本語教授法シリーズひつじ書房
鎌田修・川口義一・鈴木睦 (2007).『日本語教授法ワークショップ』.凡人社