Соёлыг харьцуулан заах арга
Intercultural language teaching
DOI:
https://doi.org/10.22353/MJFLC2014115Keywords:
хэл ба соёл, гадаад хэл заах арга, соёлыг харьцуулан заах арга, харилцааны буюу коммуниктив арга, соёлын дадал, соёл хоорондын чадамжAbstract
1990 оноос гадаад хэлийг зааж сургахдаа тухайн орны соёлыг нь хамтад нь сурч эзэмших асуудлыг илүү өргөн хүрээтэйгээр ярих болсон. Сурч буй хэлнийхээ соёлд суралцана гэдэг нь заах аргад гарсан цоо шинэ хандлага биш бөгөөд гол нь шинэ соёлд суралцахдаа улс орны тухай мэдээлэл олж авахаас гадна тухайн үндэстэн чухам юуг илэрхийлж, юуг үнэлэж буйг ухамсарлан ойлгож түүнийгээ зөв хэрэглэх дадлыг эзэмших нь чухал.
Сүүлийн үед хоёр дахь соёлыг эзэмшүүлэх асуудал нь эрдэмтдийн анхаарлыг ихээр татах болсон бөгөөд энэ талаар олон судалгаа шинжилгээ хийгдсэн. Үүний үр дүнд хэл соёлыг хослуулан эзэмшүүлэх талаар шинээр intercultural language teaching буюу соёлыг харьцуулан заах аргыг дэвшүүлэн гаргаад байна.
Энэхүү өгүүлэл нь хэл соёлын шүтэлцээ, хэлийг заах явцдаа соёлын мэдлэгийг оюутанд хэрхэн олгох, үүнийгээ соёлыг харьцуулан сургах аргаар хэр үр өгөөжтэй өгөх, сургалтанд хэрхэн хэрэглэж болох талаар бичихийг зорилоо.
This paper shows the interrelationship of languages and cultures in the process of learning and teaching English. The language cannot be separated from the social and cultural contexts of use in widely recognized nowadays. Intercultural language learning is becoming main part of language acquisition recently, so in order to learn another language, we need to learn our own culture and language at the same time by comparing it with the target culture.
References
Базаррагчаа Ц., Харьцуулсан соёл судлалын тухай ойлголт, МУИС, ГХСС, ЭШБ боть 170, УБ., 2001.
Дуглас Браун, Хэл сурах сургах зарчим, Longman, 2007.
“Хэл соёл, соёл хоорондын харилцаа” ОУЭШ 2 бага хурлын эмхэмтгэл, УБ., 2010.
Бүс нутаг судлал, МУИС, ГХСС, ОУС, vol. 2, УБ., 2010.
Равдан Э., Хэл соёлын шүтэлцээний тухай, МУИС, ГХСС, ЭШБ боть 170, УБ., 2001.
Crozet. C, Liddicoat. A. J., Teaching culture as an integrated part of language teaching, ARAL series S no.14 (1-22) 1997.
Kramsch, Claire, Context and Culture in Language Teaching, Oxford: Oxford University Press. 1993.
Liddicoat. A. J., Everyday speech as culture, ARAL Series no 14.
Striving for the third place, /Intercultural competence through language education/ Language, Australia, Melbourne, 1999.
Fourth International Conference on the development and Assessment of Intercultural Competence, Tuscon, Arizona, USA, 2014, CERCLL.
Gary Goshgarian, Exploring language, Longman , 1998.
John H. Bodley, Cultural Anthropology, McGraw-Hill Higher Education, 2005.
Xiaochi Zhang, An intercultural study on Chinese daily greetings, International Journal of Arts and Commerce, ISSN 1929-7106, vol. 2, No 9, 2013.
The world book encyclopedia, vol. 4, 1977, page 942-947.
Liddicoat A.J., Teaching languages for intercultural communication, ЭШӨ
www.projectbritish.com
www.wikipedia.com