Хялбар англи хэл, англи хэлний үйл үгийн цаг

Easy English “English verb tenses”

Authors

  • Erdenebat J. МУИС, ШУС, Хүмүүнлэгийн Ухааны Салбар, Их Британи, Америк судлалын тэнхим

DOI:

https://doi.org/10.22353/MJFLC2014113

Keywords:

үйл үгийн цагийн суурь хэлбэр, идэвхтэй ба идэвхгүй хэв, логик үндэслэл, хэрэглээ

Abstract

Энэхүү өгүүлэл нь англи  хэлний багш, суралцагч оюутан залуучуудад зориулсан англи хэлний үйл үгийн цагийн хэлбэрийг хэрхэн логик үндэслэлтэйгээр оновчтой заах, суралцах аргазүйн зөвлөмж юм. Англи хэлний үйл үгийн цагийн хэлбэрийг ягштал цээжлэх бус логик үндэслэлтэй ухаарах нь хэрэглээний явцад гардаг үйл үгийн цагийн хэлбэрийг өөр хооронд нь хольж солих, зохистой сонгож хэрэглэдэггүй зэрэг түгээмэл алдаанаас зайлсхийхэд тустай билээ.   

This article is a methodological advisory paper explaining the forms of English verb tenses based on logical inferences.

Understanding the forms of English verb tenses with logical inferences enables the EFL  learner  to avoid the mistakes of using incorrect or illogical forms of verb tenses in practice, thus to acquire the better command of English language.

 

References

Anne Curzan, Michael Adams, How English Works: A Linguistic Introduction, PEARSON Longman Edition, 2006, pg. 129

Deborah Phillips, The TOEFL Test: Computer Test Overview, Longman Edition, 2003, pg. 67

Harcourt Brace Jovanovich, English Grammar and Composition, Heritage Edition, 1977, pg. 85

Lesley Brown, the editor, The New Shorter Oxford English Dictionary, Clarendon Press, Oxford, 1993, pg. 3562

Paul Procter, the editor-in-chief, International Dictionary of English, Cambridge University Press, 2002, pg. 617

A.J. Thomson, A.V. Martinet, Structure Drills 1, 2, Oxford University Press, 1983, pg. 70-78

Raymond Murphy, English Grammar in Use: A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English, Cambridge Edition, 2012, pg. 42

Published

2023-05-02

How to Cite

J., E. (2023). Хялбар англи хэл, англи хэлний үйл үгийн цаг: Easy English “English verb tenses”. Mongolian Journal of Foreign Languages and Cultures, 18(410), 95–99. https://doi.org/10.22353/MJFLC2014113