Боловсролын түгээмэл дизайныг сургалтанд нэвтрүүлэх ач холбогдол
The importance of universal design in education
DOI:
https://doi.org/10.22353/MJFLC2013126Keywords:
түгээмэл дизайн, сургалтын бүтээгдэхүүн, сургалтын орчин, төрөл бүрийн онцлогтой тодорхой бүлгийн суралцагч, түгээмэл дизайны зарчимAbstract
Энэхүү өгүүллэгт боловсролын салбарт шинэлэг хэрэглэгдэж буй ойлголт, арга зам болох Боловсролын Түгээмэл Дизайн, түүний зарчмуудын талаар авч үзжээ. Боловсролын түгээмэл дизайн нь боловсролын бүтээгдэхүүн болон суралцах орчинг бүрдүүлэх зайлшгүй шалгуур үзүүлэлтүүдийн нэг бөгөөд боловсролын түгээмэл дизайны долоон зарчмыг боловсролын салбарт баримтласнаар нас, хүйс, угсаа гарал, хөгжлийн бэрхшээл, сурах арга барил, анги давхраа зэрэг эрс ялгаатай нийт оюутан суралцагчдад сургалт, технологи болон оюутны үйлчилгээг тэгш хүртээмжтэй авах боломжийг нээж өгдгөөрөө чухал ололттой юм. Өгүүллэгт мөн боловсролын түгээмэл дизайны талаарх багш нарын мэдлэг туршлагын талаарх судалгааны үр дүн, сургалтын хөтөлбөр болон хичээлийн хөтөлбөрт хэрэглэхийн ач холбогдолыг авч үзлээ.
This article provides an overview of the Universal Design in Education, a new approach in education that promotes the consideration of people with a broad range of characteristics in the design of all educational products and environments. The article first outlines the seven principles of universal design, their applications to an educational product or environment. Then it explains the effectiveness of Universal Design in teaching and recommends a seven step approach teachers may follow in using Universal Design in their classes. It also discusses the findings of the survey of English department teachers and summarizes key reflections and questions for future research and application of Universal Design in Education and teaching.
References
Мейс, Р. (1998). Түгээмэл дизайний цаашдын хандлага.
Бургстахлер, С. (2004). Түгээмэл Дизайны үйл явц, зарчим, хэрэглээ.
Орквис, Р., ба Мклейн, К. (1998). Суралцагч бүр хэрэглэх хөтөлбөр.
www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/contentdelivery/servlet/ERICServlet?accno=ED423654
Стори, М., Мюллер, Ж., ба Мейс, Р. (1998). Түгээмэл Дизайны файл буюу бүх насны бүх төрлийн чадвартай хүмүүст зориулж бүтээх нь. Ралей, Хойд Каролина мужийн Их Сургууль, www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/pudfiletoc.htm
Роуз, Д., ба Мэйр, А. (2002). Тоон системтэй зуунд суралцагч бүрт хичээл заах нь.
Сургалтын хөтөлбөрийг зохиох шинэчлэх төв, Александриа,