Гадаад хүнд хятад хэлний ойролцоо утгатай үгсийг заах туршилт судалгаа

An empirical study on the teaching of near-synonyms to learners of chinese as a second language

Authors

  • Hong Wei Доктор, Жуншань их сургууль, Олон улсын хятад хэлний салбар
  • Zulgerel J. Магистр, МУБИС, Нийгэм Хүмүүнлэгийн Ухааны Сургууль, Дорно дахины хэлний тэнхим

DOI:

https://doi.org/10.22353/MJFLC2016125

Keywords:

танхимын сургалтаар задлан шинжилгээ хийж заах, ойролцоо утгатай үг, хүлээн авах хэлбэрийн сургалт, нээж олох хэлбэрийн сургалт

Abstract

Танхимын сургалтаар ойролцоо утгатай үгсэд анализ хийж заах арга  нь хятад хэл суралцаж буй гадаад хүмүүс хятад хэлний ойролцоо утгатай үгсийг суралцах явцад хэрхэн нөлөөлдгийг энэхүү өгүүлэлд бодит жишээгээр баримтжуулан судалгаа хийсэн. Туршилтын үр дүнгээс харахад, ойролцоо утгатай үгсийг задлан шинжилгээ хийж заах нь ойролцоо утгатай үгсийн хоорондын ялгааг таньж мэдэхэд ихээхэн тус дөхөмтэй бөгөөд өөрөө нээн илрүүлэх хэлбэрээр  заах арга нь уламжлалт хүлээн авах хэлбэрийн заах аргаас илүү үр дүнтэй байсан. Ойролцоо утгатай үгсэд задлан шинжилгээ хийж заах аргын гол ач холбогдол нь ойролцоо утгатай үгсийг ерөнхийд нь суралцах явцыг түргэсгэх бөгөөд мөн ойролцоо утгатай үгсийн ялгааг ойлгоход их үр нөлөөтэй.

References

敖桂华( 2008) 对外汉语近义词辨析教学对策,《汉语学习》第3 期。

郝瑜鑫、邢红兵(2010) 基于大规模语料库的学习型同义词辨析模式初探———以“美丽”,“漂亮”为例,亢世勇等主编《词汇语义学的新进展———第十届词汇语义学论文集》,新加坡: 新加坡东方语言信息处理学会。

洪炜( 2012) 汉语二语者近义词语义差异与句法差异的习得研究,《语言教学与研究》第3 期。

靳洪刚( 2011) 现代语言教学的十大原则,《世界汉语教学》第1 期。

李绍林( 2010) 对外汉语教学词义辨析的对象和原则,《世界汉语教学》第3 期。

梁智焕( 2011) 韩国中级学习者近义词习得偏误分析,上海师范大学硕士学位论文。

刘春梅( 2007) 留学生单双音同义名词偏误统计分析,《语言教学与研究》第3 期。

罗青松( 1997) 英语国家学生高级汉语词汇学习过程的心理特征与教学策略,《第五届国际汉语教学讨论会论文选》,北京: 北京大学出版社。

卿雪华( 2004) 留学生汉语习得近义词偏误研究———以泰国学生为例,云南师范大学硕士学位论文。

吴琳( 2008) 系统化、程序化的对外汉语同义词教学,《语言教学与研究》第1 期。

杨寄洲( 2004) 课堂教学中怎么进行近义词词语用法对比,《世界汉语教学》第3 期。

张博( 2008) 第二语言学习者汉语中介语易混淆词及其研究方法,《语言教学与研究》第6 期。

张博( 2013) 针对性: 易混淆词辨析词典的研编要则,《世界汉语教学》第2 期。

赵新、李英主编( 2009)《商务馆学汉语近义词词典》,北京: 商务印书馆。

赵新、刘若云( 2005) 编写《外国人实用近义词词典》的几个基本问题,《辞书研究》第4 期。

周琳、萨仁其其格( 2013) 蒙古学习者特异性汉语易混淆词及其母语影响因素,《语言文字应用》第1 期。

Bruner,Jerome ( 1961) The act of discovery. Harvard Educational Review 31: 21 - 32.

Doughty,Catherine ( 2003 ) Instructed SLA: Constraints,compensation,and enhancement. In

Catherine J.Doughty and Michael H. Long ( eds. ) ,Handbook of second language acquisition,256 - 310. New York:Basil Blackwell.

Ellis,Rod ( 1989) Are classroom and naturalistic acquisition the same? A study of classroom acquisition of Germanword order rules. Studies in Second Language Acquisition 11: 305 - 328.

Ellis,Rod ( 1994) The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.

Hulstijn,Jan ( 2005) Theoretical and empirical issues in the study of implicit and explicit second-language learning:Introduction. Studies in Second Language Acquisition 27: 129 - 140.

Krashen,Stephen ( 1985) The input hypothesis: Issues and implications. New York: Longman.

Laufer,Batia & Jan Hulstijn ( 2001) Incidental vocabulary acquisition in a second language: The construct of task-induced involvement. Applied Linguistics 22: 1 - 26.

Lightbown,Patsy ( 1983) Exploring relationships between developmental and instructional sequences. In Herbert W. Seliger and Michael H. Long ( eds. ) ,Classroom-oriented research on second language acquisition,217 -243. Rowley,MA: Newbury House.

Norris,John & Lourdes Ortega ( 2000) Effectiveness of L2 instruction: A research synthesis and quantitative meta-analysis. Language Learning 50: 417 - 528.

Pienemann,Manfred ( 1984) Psychological constraints on the teachability of languages. Studies in Second LanguageAcquisition 6: 186 - 214.

Pienemann,Manfred ( 1989) Is language teachable psycholinguistic experiments and hypotheses? Applied Linguistics 10: 52 - 79.

Published

2023-03-02

How to Cite

Wei, H., & J., Z. (2023). Гадаад хүнд хятад хэлний ойролцоо утгатай үгсийг заах туршилт судалгаа: An empirical study on the teaching of near-synonyms to learners of chinese as a second language. Mongolian Journal of Foreign Languages and Cultures, 20(450), 172–181. https://doi.org/10.22353/MJFLC2016125