Is a Native English-Speaker Teacher (NEST) or Non-Native English Speaker Teacher (NNEST) the Ideal Language Teacher in the EFL Context?
Төрөлх болон төрөлх бус англи хэлтэн хоёр багшийн хэн нь илүү сайн заадаг вэ?
DOI:
https://doi.org/10.22353/MJFLC2021111Keywords:
Native speaker teacher (NEST), Non-native speaker teacher (NNEST), language proficiency, contextual awareness, team-teachingAbstract
Дэлхий даяарчлагдахын хэрээр гадаад болон дотоодод чанартай боловсрол эзэмших, эрэлттэй ажилд орох, бизнес эрхлэх, аялах зэрэг янз бүрийн шалтгаан, зорилгоор дэлхийн хэлүүд, нэн ялангуяа олон улсын хэл болох англи хэлийг сурах, эзэмших хэрэгцээ шаардлага өндөр хэвээр байна. Иймээс англи хэлийг төрөлх хэлээ болгон ярьдаг (NEST) эсвэл ярьдаггүй (NNEST) багшийн хэн нь илүү сайн багш вэ гэсэн маргаан судлаачид төдийгүй суралцагчдын дунд байсаар байгаа бөгөөд бид энэхүү өгүүлэлдээ NNEST ба NEST-н мэргэжлийн давуу болон сул талыг онолд суурилсан судалгаагаар тогтоохыг эрмэлзлээ. Судалгаанд МУИС-ийн мэргэжлийн бус ангийн академик англи хэлийг ахисан дунд түвшинд судалж буй 75 оюутныг хамруулсан болно. NEST болон NNEST -ийн талаар судалгаанд оролцогчдын хандлага ямар байгааг өөр өөр хичээлийн хүрээнд (англи хэлний дүрэм, дуудлага, үгийн сан, унших, бичих, сонсох, ярих чадвар) асуумжаар тодрууллаа. Судалгаанаас дүгнэн үзэхэд суралцагчдын хандлага хичээлийн агуулга, эзэмших ур чадвараас хамааран ялгаатай байгаа нь энэхүү хоёр төрлийн багш аль аль нь давуу болон сул талтайг харуулж байна.
References
Arva, V., & Medgyes, P. (2000), Native and non-native teachers in the classroom. System, 28(3), 355- 372.
Braine, G. (1999), Non-native educators in English language teaching. New York: Routledge.
Brown, H. D. (2007), Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (3rd ed.). New York: Pearson Longman.
Canagarajah, A. S. (1999), Interrogating the ‘native speaker fallacy’: Non-linguistic roots, non- pedagogical results. In G. Braine (Ed.), Non-native educators in English language teaching (pp. 77-92). New York: Routledge.
Davies, A. (2003), The native speaker: Myth and Reality. Australia, Sydney: Multilingual Matters Ltd.
Kachru, B. B. (1996), The paradigm of marginality. World Englishes, 15 (3), 241-255. Kramsh, C. (1998), Language and culture. Oxford: Oxford University Press.
Medgyes, P. (1992), Native or non-native: Who’s worth more? English Language Teaching, 46(4), 340-349.
Merino, I. G. (1997), Native English speaking-teachers versus non-native English-speaking teachers.
Revista Alicantina de Estudios Ingleses, 10, 69-79.
Llurda, E. (2005), Non-native language teachers: Perceptions, challenges, and contributions to the profession. New York: Springer.
Tajino, A., & Tajino, Y. (2000), Native and non-native: What can they offer? Lessons from team- teaching in Japan. English Language Teaching, 54(1), 3-11.
Wahyudi, R. (2012), Native English speaker teachers (NESTs) versus non-native English speaker teachers (NNESTs) in TESOL. The 4 NELTAL Conference. Retrieved from: