Metacognitive Strategies for English Learners in College and its Application to CET4
Академик англи хэл суралцагчдад зориулсан мета танин мэдэхүйн арга ба түүнийг CET4-д хэрэглэх нь
DOI:
https://doi.org/10.22353/mjflc.v26i565.1813Keywords:
Metacognition, Metacognitive, Strategies Self-directed, Teaching Methods, CET4, Teaching, Metacognitive ApplicationAbstract
Энэхүү өгүүлэлд хэлний мэдлэг, чадвар сайн ба хэлний чадвар нь тааруу оюутнуудын хоорондын гол ялгааг авч үзэв. Мета танин мэдэхүй гэдэг нь суралцах үйл явцад мэдлэг, чадвар эзэмших ухамсрыг хэлнэ. Мета танин мэдэхүйн чадварыг сайн эзэмшсэн оюутан сургалтын ямар ч нөхцөлд хэрхэн суралцах, юу хийхээ мэддэг. Мета танин мэдэхүй нь удамшдаггүй, энэхүү аргыг ашигласнаар оюутны сурах чадварыг нэмэгдүүлдэг. Багшийн боловсролын талаарх өнөөгийн онол, арга зүй нь залуу багш нарын хэрэгцээнд хэрхэн нийцэж байгааг олж харахын тулд их сургуулийн оюутнуудад англи хэлийг сурахад ямар асуудал тулгарч байгааг судлав. Багш нар оюутнуудын хэлний мэдлэг, чадварыг дээшлүүлэхийн тулд мета танин мэдэхүйн арга, онцлог зэргийг таниулах, мөн түүнийг сайтар төлөвлөх, хэрэгжүүлэх, хянах, үнэлэх хэрэгслийг сайжруулан, сургалтын үйл ажиллагааг зөв зохистой зохион байгуулах хэрэгтэй. Энэхүү өгүүлэлд мета танин мэдэхүйн аргыг ашиглан CET4 (Хятад улсын их сургуулийн оюутны англи хэлний заавал өгөх ёстой дөрвөн зэргийн шалгалт) шалгалтыг амжилттай өгөх зорилгоор сургалтад хамрагдсан оюутнуудыг судалж үзсэн болно.
References
Ahmed Elhassan, Hamid Hassan (2015). Impact of Metacognitive Strategies on Academic Achievement among Special Education Students in Jazan University, International Journal of Education and Research 3, 2015
Andrusyszyn, M. A. & Davie, L. (1997). Facilitating reflection through interactive journal writing in an online graduate course, Journal of Distance Education, 12 (1-2)
Anderson, N. J. (2002). The role of metacognition in L2 teaching and learning, ERIC Digest.
Retrieved August 7, 2004
Blakey, E., & Sheila, S. (1990). Developing metacognition, ERIC Digest. Retrieved August 7, 2004 Cheng, L. & Curits, A. (Eds.). In press. English Language Assessment and the Chinese Learner. New
York: Routledge: Taylor’s & Francis Group.
Feng, Y. (2003). Metacognitive strategy in listening comprehension. English Teaching and Research Notes, 11, 3-5. (in Chinese).
Field, J. (1998). Skills and Strategies: Towards a New Methodology for Listening. ELT, 52(2), 110- 118.
Flavell, J. H. (1987). Speculations about the nature and development of metacognition. In F. E. Weinert, & R. H. Kluwe (Eds.), Metacognition, motivation, and understanding (pp. 21-29). Hillsdale, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
Goh, C. (1997). Metacognitive awareness and second language listeners. ELT, 51(4), 361-369. http://dx.doi.org/10.1093/elt/51.4.361
Goh, C. (1998). How ESL learners with different listening abilities use comprehension strategies and tactics. Language Teaching Research, 2(2), 124-127.
http://dx.doi.org/10.1191/136216898667461574
Goh, C. (2006). Taib Yusnita. Metacognitive instruction in listening for young learners. ELT, 60(3), 222-232. http://dx.doi.org/10.1093/elt/ccl002
Goh, C. (2008). Metacognitive instruction for second language listening development: Theory, practice and research implications. RELC Journal, 39(2), 188-213.
http://dx.doi.org/10.1177/0033688208092184
Hall, C. J. and Wicaksono, R. (eds) (2020). Ontologies of English. Conceptualising the language for learning, teaching, and assessment. Cambridge: Cambridge University Press
He, Z. (2005). An Experiential Study on Metacognitive Strategy Training in Listening Class. CAFLE, 102, 56-61 (in Chinese).
Jausovec, N. (2008). Metacognition-A Psychological Perspective. In F. M. Shaughnessy, & C. Kleyn- Kennedy (Eds.), Meta-cognition: A Recent Review of Research, Theory and Perspectives (pp. 45-62). New York: Nova Science.
Lin, Q. (2002). A metacognitive study on unsuccessful listeners. Foreign Language World, 2, 40-44 (in Chinese). Livingston, J. A. (2011). Metacognition: An Overview. Retrieved November 10, 2011, from http://gse.buffalo.edu/fas/shuell/cep564/metacog.htm
Liu, N. (2006). The application of metacognitive theory in the improvement of English listening.
Journal of Xi’an International Studies University, 14