ХӨГЖМИЙН ФИЛОСОФИЙН ТУХАЙ АСУУДАЛД

Authors

  • Т.Дорждагва

Keywords:

Хөгжим, хөгжмийн мөн чанар, онцлог, хөгжмийг судалдаг мэдлэгийн салбарууд, шинжлэх ухааны философи, хөгжмийн философи, хөгжмийн эстетик, хөгжмийн философийн судлагдахуун, хөгжмийн танин мэдэхүй, дуу авиа болон анир чимээгүй, бэлгэдэл, бэлгэ тэмдэг, сэтгэхүй, дотоод ухамсар, сэтгэл хөдлөл, уран сайхны агуулга, хөгжмийн агуулга, цаг хугацаа, хэмнэл, зохирол, хурдац, олон хоолой, тембр, дууны чанга, сул, хөгжим урлагийн бусад төрлөөс ялгагдах онцлог, хөгжмийн функцүүд гэх мэт

Abstract

Author of this article centralized his attention to feature and importance of music in epistemology and gravitated to concern interrelation between music and human’s inner world. According to author a music, as other kind of art, have a symbol, it’s specific is not possible to see and touch, but only possible to hear. A melody is synthesis of logical and emotional aspects of human mental activity. However, emotional aspect is as a top priority in their interrelation. Perception of music gives man a special kind of cognition, characterized by ability to penetrate into the essence of phenomena.

Downloads

Published

2024-09-30