Оюутны сэтгэл ханамжийг Decision tree аргаар үнэлэх нь

Authors

  • Пүрэвдолгор Л Анагаахын Шинжлэх Ухааны Үндэсний Их Сургууль, Ерөнхий эрдмийн тэнхим
  • Жавзмаа Ц Анагаахын Шинжлэх Ухааны Үндэсний Их Сургууль, Ерөнхий эрдмийн тэнхим
  • Ажнай Л Анагаахын Шинжлэх Ухааны Үндэсний Их Сургууль, Ерөнхий эрдмийн тэнхим
  • Ахыт Т Анагаахын Шинжлэх Ухааны Үндэсний Их Сургууль, Ерөнхий эрдмийн тэнхим
  • Галбадрах Ч Анагаахын Шинжлэх Ухааны Үндэсний Их Сургууль, Ерөнхий эрдмийн тэнхим
  • Оюунцэцэг С Анагаахын Шинжлэх Ухааны Үндэсний Их Сургууль, Сургалтын Бодлого Зохицуулалтын Газар
  • Энхболд Д Анагаахын Шинжлэх Ухааны Үндэсний Их Сургууль, Сургалтын Бодлого Зохицуулалтын Газар

DOI:

https://doi.org/10.22353/physics.v25i478.232

Keywords:

the first, second and third year, very good”, “good”, “fair”, “poor”, and

Abstract

The purpose of this survey is to ask the student how they were satisfied with their studies, teaching knowledge and skills, university services, facilities and environment. In the frame of the survey there were participated totally 278 medical students (the first, second and third year) who had the medical physics course. The student satisfaction survey had five scale responds: “very good”, “good”, “fair”, “poor”, and “very poor”. The 32 attributed surveys database was developed in MSSQL 2008. The database has the classification model thus we used the Decision tree method. We evaluated the student satisfaction on R program by 70% and 30% the study process and trial, respectively. It was ~70% and above and it showed great significance. The student satisfaction questions were classified in three groups and the average scale was 32% of ‘very good’ and ‘good’, ‘fair’ – 52%, and ‘poor’–16%.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2022-02-25

How to Cite

Л, П., Ц, Ж., Л, А., Т, А., Ч, Г., С, О., & Д, Э. (2022). Оюутны сэтгэл ханамжийг Decision tree аргаар үнэлэх нь. Scientific Transaction of the National University of Mongolia. Physics, 25(478), 187–194. https://doi.org/10.22353/physics.v25i478.232

Issue

Section

Research article